Jag vill göra en felanmälan av appen. Hur gör jag?
För att göra en felanmälan av appen behöver vi få följande information från dig:
- Beskrivning och bild av felet.
- Tidpunkt när felet inträffade.
- Vilken enhet du använder samt vilket operativsystem du har.
Exempel: iPhone 8 plus, iOS 13,5,1 - Kundnummer och mejladress som är registrerat hos oss på Bixia.
Mejla ovanstående information till kundservice
Fungerar “Mitt bixia” om jag inte har svenskt personnummer eller har skyddad identitet?
Nej, appen fungerar enbart för personer med svenskt personnummer och mobilt BankID.
Jag är kund hos er men kan inte logga in?
“Mitt Bixia” fungerar för dig som har svenskt personnummer och som kan legitimera dig med mobilt BankID. Men för att kunna logga in behöver du säkerställa att det är du som står på nätavtalet och att korrekt personnummer står på elhandelsavtalet. Ditt elavtal med Bixia måste också ha startat innan du kan logga in. Om du är helt ny kund kan det ibland vara en fördröjning på ett par dagar.
Jag får upp felmeddelandet “Saknar behörighet” trots att jag är befintlig kund. Hur går jag till väga?
Det kan bero på att du precis har tecknat ett elavtal eller att ditt avtal inte är igång. Är du schablonmätt kund? Då kan det ta upp till 1 månad innan du kan logga in i appen.
Hur delar jag inloggningen till en familjemedlem?
För att bjuda in en familjemedlem klickar du på "Mina Sidor", "Kontouppgifter" och "Lägg till familjemedlem". Här fyller du i din familjemedlems namn, mejladress och personnummer. Personen kommer därefter att kunna logga in via mobilt BankID.
Fungerar appen för företag?
Nej, appen fungerar enbart för privatpersoner.
Hur kan jag följa spotpriset i appen?
Klicka på fliken Prognos. Staplarna symboliserar priset och du kan svepa mellan tiderna för att se hur priset varierar. Spargrisen visar när priset är som lägst under dygnet, medan utropstecknet visar när priset är som högst under dygnet.