Vi ringer inte och ber dig logga in med ditt Bank-ID eller uppge andra personliga uppgifter. Lämna aldrig ut dina koder eller lösenordsuppgifter.

Bixia logo
Meny

Appen Mitt Bixia – Vanliga frågor och svar

Här hittar du våra vanligaste frågor och svar om appen "Mitt Bixia".

Nedladdning av app

Var laddar jag ner appen?

Inloggning

Jag är kund hos er men kan inte logga in?

Mitt Bixia fungerar för dig som har svenskt personnummer och som kan legitimera dig med mobilt BankID. För att kunna logga in behöver du säkerställa detta:

  • Att det är du som står på nätavtalet och att korrekt personnummer står på elhandelsavtalet.
  • Att ditt elavtal med Bixia har startat. Om du är helt ny kund kan det ibland vara en fördröjning på ett par dagar.

Hur delar jag inloggningen till en familjemedlem?

Så här gör du för att bjuda in en familjemedlem:

  • Gå till fliken Min profil.
  • Klicka på Familjedelning under rubriken Inställningar.
  • Följ instruktionerna.

Den inbjudna personen kommer att få ett mejl där man får acceptera inbjudan. När inbjudan har accepterats går ett mejl tillbaka till den som bjudit in för att godkännas. När det godkänts går ett bekräftelsemejl tillbaka till den inbjudna som då kan logga in med mobilt BankID.

Fungerar Mitt bixia om jag inte har svenskt personnummer eller har skyddad identitet?

Nej, appen fungerar enbart för personer med svenskt personnummer och mobilt BankID.

Fungerar appen för företag?

Nej, tyvärr inte. I dagsläget är appen endast utformad för privatpersoner och inloggning via BankID.

Felmeddelanden och felanmälan

Jag vill göra en felanmälan av appen. Hur gör jag?

För att göra en felanmälan av appen behöver vi få följande information från dig:

  1. Beskrivning och bild av felet.
  2. Tidpunkt när felet inträffade.
  3. Vilken enhet du använder samt vilket operativsystem du har.
    Exempel: iPhone 8 plus, iOS 13,5,1
  4. Kundnummer och mejladress som är registrerat hos oss på Bixia.

Mejla ovanstående information till kundservice

Jag får upp felmeddelande om att jag saknar behörighet trots att jag är befintlig kund. Hur går jag till väga?

Det kan bero på att du precis har tecknat ett elavtal eller att ditt avtal inte är aktivt. Har du ett schablonmätt elavtal kan det ta upp till en månad innan du kan logga in i appen.

Spotpris

Hur kan jag följa spotpriset i appen?

På vyn Hem hittar du information om spotpriset igår och idag.